Ja, det är inte klokt så fort tiden går. Säkerligen har jag skrivit om det förut. Så förlåt om jag är lite tjatig.
Nu funderar jag på nästa års mässor. Vilka ska vi vara med på, vilka ska vi skippa? Som företagare blir man ju oavbrutet uppvaktad av arrangörer av mässor, annonsörer och andra som vill sälja sina tjänster.
En strategi för marknadsföring är bra att ha. Likaså en utvärdering av vad som ger resultat. Och så är ju frågan om vilket resultat man vill undersöka? Är det försäljningen, är det kontakten med kunder, vill du ha återkoppling på eventuella nya produkter, vill du ha utprövare till nya material? Hur stor del av omsättningen borde gå till marknadsföring?
Efter fyra år som egenföretagare och en av de få som startat ett läromedelsförlag de senaste 5 åren, så finns det en hel del erfarenheter i bagaget. Vad krävs egentligen för att starta ett eget företag och överleva?
Hur blir man läromedelsförfattare och vad krävs för det?
Jag har svar på det mesta :)
Så nu åter till dagens funderingar - vilka mässor ska vi vara med på?
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar